Vraag en antwoord

Klachten

Heb je een klacht of een opmerking met betrekking tot de zorg- en dienstverlening in het Salvator Welzijnscentrum?
Geef dit zeker aan ons door zodat wij dit kunnen gebruiken om onze dienstverlening en zorg naar bewoners, familie, personeel en dokters nog verder te verbeteren.

Hoe geef je een klacht of opmerking aan?

Dit kan mondeling of schriftelijk. Een schriftelijke klacht wordt  genoteerd op een klachtenformulier. Het klachtenformulier wordt aan de hoofdverpleegkundige van de aangrenzende afdeling van het rusthuis of aan de infobalie bezorgd. Bij een mondelinge klacht noteert de medewerker die de klacht ontvangt de klacht op een klachtenformulier en bezorgt dit aan de hoofdverpleegkundige van de aanpalende afdeling van het rusthuis of aan de directie.

Elke klacht wordt behandeld volgens onze vastgelegde klachtenprocedure.Deze procedure heeft als doel de afhandeling van klachten die geformuleerd worden door een bewoner, een familielid of een medewerker vast te leggen, zodat:

  • elke klacht wordt geregistreerd
  • elke klacht wordt geanalyseerd, d.w.z. onderzocht naar de oorzaak
  • op elke klacht feedback wordt gegeven
  • na elke gegronde klacht correctieve maatregelen worden genomen
  • preventieve maatregelen worden getroffen om te voorkomen dat de vastgestelde tekortkoming zich zou herhalen.

Neem dus zeker contact op met een van onze medewerkers als je een klacht of opmerking hebt of vul het klachtenformulier hieronder in en bezorg dit aan de infobalie.

Klachtenformulier 2020

Woon-en zorgcentrum

Elke kamer is voorzien van een:

  • hoog – laag bed
  • nachtkastje
  • kleerkast
  • ingebouwde frigo
  • tafel en 2 stoelen
  • zetel
  • eigen badkamer met douche
  • toilet en wastafel

Men heeft de mogelijkheid om zijn kamer nog verder aan te vullen met eigen meubels.

Bij optreden van dementie wordt – in overleg met de geneesheer, de familie en zorgverleners – de bewoner overgeplaatst naar een meer aangepaste afdeling.

Op onze terreinen en aan onze gebouwen is een ruime parking. Aan elk van de verschillende afdelingen is zeker voldoende parkeergelegenheid.

De cafetaria van het Salvator Welzijnscentrum bevindt zich op het gelijkvloers, naast de centrale ingang.

Onze cafetaria is doorlopend open, maar er is enkel bediening van 14.00 tot 17.00 uur.

Er is een drank- en snackautomaat voorzien, indien u buiten de openingsuren iets wenst te drinken of te eten.

Herstelverblijf

U kan een begeleider/ mantelzorger meebrengen naar het herstelverblijf.

Voor welke periode kan ik terecht in het herstelverblijf?

U kan bij ons terecht voor minimum 7 dagen tot maximaal 30 opeenvolgende dagen, eenmaal verlengbaar met 30 dagen per pathologie per kalenderja

Kortverblijf

Voor een periode van 4 dagen tot 60 dagen aaneensluitend met een beperking van 90 dagen per jaar.

Elke kamer is voorzien van een:

  • hoog – laag bed
  • nachtkastje
  • kleerkast
  • ingebouwde frigo
  • tafel en 2 stoelen
  • zetel 
  • eigen badkamer met douche
  • toilet en wastafel

Men heeft de mogelijkheid om zijn kamer nog verder aan te vullen met eigen meubels.

Assistentiewoningen

U komt in aanmerking voor een assistentiewoning indien u minimum 65 jaar oud bent en zelfstandig kan wonen.

Elke flat is voorzien van:

  • een woonkamer
  • een ingerichte keuken met microgolf, ijskast, elektrisch vuur en dampkap
  • 1 of 2 slaapkamers
  • ingerichte badkamer met douche, wastafel en toilet
  • bergruimte
  • oproepsysteem
  • tv-, telefoon en internetaansluiting
  • zonnewering (niet aan de noordkant)

De bewoner is vrij om de assistentiewoning naar eigen smaak in te richten.